Dylan McDonnell bu fikri, salgının başlangıcında, ekşi mayalı pişirme çılgınlığı ülkeyi karantinaya alırken ortaya attı. Salt Lake City dışında yaşayan evde bira üreticisi olan McDonnell, video oyunu tasarımcısı Seamus Blackley'in sosyal medyada 4.500 yıllık Mısır mayasıyla ekmek pişirme konusunda övündüğünü gördü.
Bay McDonnell, “Bunu birayla yapabilir miyim acaba?” diye düşündüğünü hatırladı.
Cevap yakın zamanda amber renkli bir bira şeklinde geldi. McDonnell'in söylediğine göre Büyük Ramses'in Hititlerle yapılan savaşlar arasında içmiş olabileceği içkiye en yakın şey bu.
Son yıllarda Vikinglerin, Çin'in son Shang ve Batı Zhou hanedanlarının ve biranın mucidi olarak kabul edilen Sümerlerin birasını yeniden yaratma girişimleri oldu. Kansas City, Missouri'deki Craft Quality Solutions'da bira uzmanı olan Neil Witte, “Bu biralar menünün herhangi bir yerinde olabilir” dedi. “500 ya da 1000 yıl önce iyi olan şey muhtemelen bugün iyi olduğunu düşündüğümüz şeyle kıyaslanamaz.”
Bununla birlikte, etkili içeceklerin yeniden canlandırılması yoluyla geçmiş medeniyetlerle bağlantı kurma isteği hâlâ güçlü görünüyor.
Engelli insanlara yardım eden kar amacı gütmeyen bir kuruluşun operasyon müdürü olarak çalışan McDonnell'in, profesyonel bira üreticileriyle rekabet etmek veya kendi birasını ticarileştirmek gibi bir niyeti yok. Ancak kendisi, eski Mısırlıların kullanacağı malzemeleri tam olarak bulup bunları eski mayayla fermente ederek diğerlerinden daha ileri gittiğine inanıyor.
Şarap genellikle Greko-Romen uygarlığıyla ilişkilendirilse de, Vancouver Island Üniversitesi'nde eski bira uzmanı olan ve bölümün başkanlığını yaptığı Marie Hopwood, “Bira, Levant ve Antik Yakın Doğu'daki eski toplumların ayrılmaz bir parçasıydı” diyor. antropoloji. Özellikle su sıklıkla kirlendiğinden “Herkes bira içti” dedi.
Ve yine de Dr. Hopwood, bira arkeolojisinin, şarap araştırmalarının uzun süredir sahip olduğu saygıyı ancak yakın zamanda kazandığını ve bunun modern önyargılara atfettiği bir tutarsızlık olduğunu ekledi. 20. yüzyıldaki pek çok arkeologun “şarabın elitist, biranın ise alt sınıf olduğunu düşünerek büyüdüğünü” söyledi.
Ancak arkeologların şu anda Kıbrıs'ta bira fabrikaları kazması ve Belmont, Michigan'daki bir bira barı olan Archival Brewing'in 19. yüzyıl Meksika birası gibi tarihi biraları yeniden yaratmaya odaklanmış olması nedeniyle, hem akademik dünya hem de bira endüstrisi bundan vazgeçmiş görünüyor. uzun süredir devam eden tercih.
Antika bira bizimkine göre daha az alkollüydü ve sıcak servis ediliyordu. Genellikle kadınlar tarafından demlendiğini söyledi Dr. Hopwood.
Viking ve İnka kültürleri de dahil olmak üzere, “Bunun kanıtlarını dünyanın her yerinde görüyoruz” dedi. “Onlara anneleri öğretti, onlar da anneleri tarafından eğitildi.”
İşi ve ailesiyle sınırlı olan McDonnell'ın “çılgın” fikrini hayata geçirmesi üç yıldan fazla sürdü. İlk olarak, M.Ö. 1500'den kalma tıbbi tarifler içeren bir Mısır metni olan Ebers Papirüsü'ne başvurdu. Örneğin bir tarif, erkek tipi kelliği tedavi etmek için “sert görünüşlü bir aslandan elde edilen yağın” kullanılmasını önerirken, bir diğeri acı çeken kadınların “kalçalarına” dökülecek tuz, süt yağı, tatlı bira ve baldan oluşan bir karışımın kullanılmasını öneriyor. jinekolojik ağrılardan.
Bay McDonnell sonunda yaklaşık 75 bira tarifi buldu ve malzemeleri bir tabloda derledi. Sonunda en çok bahsedilen sekiz tanesinde karar kıldı: çöl hurması, Yemen Sidr balı, çınar incirleri, İsrail kuru üzümleri, dikenli ardıç meyveleri, keçiboynuzu, çörek otu ve buhur.
Çınar incirlerini bulmak özellikle zordu. Bay McDonnell, botanik açıdan yakından ilişkili görünen siyah Misyon incirlerini kullanmayı düşündü.
Ancak şans eseri Memphis Üniversitesi'nde mimarlık tarihçisi olan arkadaşı Marika Dalley Snider, o sırada Mısır'daki Karnak Tapınağı'nın dijital yeniden inşası üzerinde çalışıyordu. Luxor'daki bir arkeoloji ustabaşının ailesinin nesiller boyunca çınar incirlerinden oluşan bir koruyla ilgilendiği ortaya çıktı.
Bay McDonnell, “Az önce kutladık” dedi.
Temel tahıl olarak Mısır mor arpasını ve emmer buğdayını seçti. Daha sonra dikkatini mayaya çevirdi. Bay Blackley gibi Bay McDonnell de sıradan bir ticari çeşit değil, aile yadigarı bir çeşit kullanmak istiyordu.
Burada da şanslıydı. 2015 yılında, Avrupa merkezli deneyimli bira üreticisi Itai Gutman liderliğindeki İsrailli bir ekip, İsrail'de bulunan ve büyük olasılıkla MÖ 850 civarında Filistliler tarafından yapılmış bir amforadan maya çıkarmıştı. MÖ 1. yüzyılda bira yapımında kullanılmıştır.
Maya, olağanüstü uzun süreler boyunca hareketsiz kalma konusunda olağanüstü bir yeteneğe sahiptir. Gutman, aktif olmayan bir kolonideki milyarlarca hücrenin “hala birbiriyle konuştuğunu” söyledi. “Aralarında hala tüm bu kimyasal sinyaller var. Ve sadece bekliyorlar. 'Şimdi üremek için iyi bir zaman değil' diyorlar.”
Bay Gutman, mikroorganizmanın eski türlerini satan bir şirket olan Primer's Yeast'in kurucusudur. Eski maya ile süpermarket rafında bulduğunuz maya arasındaki farkın, kurt ile altın av köpeği arasındaki fark olduğunu savunuyor. Ticari maya daha öngörülebilir bir tat profili üretirken, yabani maya artık “kötü tat” olarak adlandırılan şeyle ilişkilendirilmiştir.
Gutman, “Birçok yan ürünü ortadan kaldırdılar” dedi. Belçikalı rahiplerin asırlık yöntemler kullanarak işlettiği geleneksel Avrupa bira fabrikalarının, mayanın meyveli karakterini evcilleştirilmemiş, acı bakla benzeri formunda koruduğunu söyledi.
Bunlar tam olarak Bay McDonnell'in ortaya çıkarmak istediği lezzetlerdi. Bay Gutman'ın mayasına atıfta bulunarak, “Bu, sürecin açık ara en önemli kısmıydı” dedi. “Bana göre, içinde maya olmasaydı, özel bir şey olmayan, demlediğim başka bir eğlenceli bira olurdu.”
Sektördeki bazı kişiler eski mayaların kullanılmasının gerçekten oyunun kurallarını değiştireceği konusunda şüpheci. Bira uzmanı Witte, “Modern bilim kimseden hiçbir şeyi saklamadı” diyor. Modern mikrobiyoloji sayesinde bira üreticilerinin “tek bir maya türünün saf kültürlerini” kullanabileceğini söylüyor. “Bu, bira üreticilerine bitmiş bira üzerinde tarihte hiç olmadığı kadar fazla kontrol sağlıyor.”
Ancak Bay McDonnell, başlangıçta ekşi olan ancak daha sonra giderek karmaşık hale gelen ve zengin, canlandırıcı, elma şarabına benzer bir kaliteye ulaşan tarihi karışımından memnun. Tadı da rengi gibi kayısıyı andırıyor. Karbonatlaşma düzeyi, tarihin gerektirdiği gibi düşüktür.
Bay McDonnell, kendisine sık sık biranın adının ne olduğunun sorulduğunu söyledi. Marka onun için o kadar da önemli değildi çünkü birasını satmayı planlamıyordu. Ancak bu soru o kadar sık sorulmuştur ki, Bay McDonnell hem biranın lezzet profilini hem de eski Mısırlıların turkuaz çıkardığı çöl yarımadasına yakın uzak kökenlerini yansıtan bir isme karar verdi: “Sina Ekşisi.”
Bay McDonnell, “Bunu birayla yapabilir miyim acaba?” diye düşündüğünü hatırladı.
Cevap yakın zamanda amber renkli bir bira şeklinde geldi. McDonnell'in söylediğine göre Büyük Ramses'in Hititlerle yapılan savaşlar arasında içmiş olabileceği içkiye en yakın şey bu.
Son yıllarda Vikinglerin, Çin'in son Shang ve Batı Zhou hanedanlarının ve biranın mucidi olarak kabul edilen Sümerlerin birasını yeniden yaratma girişimleri oldu. Kansas City, Missouri'deki Craft Quality Solutions'da bira uzmanı olan Neil Witte, “Bu biralar menünün herhangi bir yerinde olabilir” dedi. “500 ya da 1000 yıl önce iyi olan şey muhtemelen bugün iyi olduğunu düşündüğümüz şeyle kıyaslanamaz.”
Bununla birlikte, etkili içeceklerin yeniden canlandırılması yoluyla geçmiş medeniyetlerle bağlantı kurma isteği hâlâ güçlü görünüyor.
Engelli insanlara yardım eden kar amacı gütmeyen bir kuruluşun operasyon müdürü olarak çalışan McDonnell'in, profesyonel bira üreticileriyle rekabet etmek veya kendi birasını ticarileştirmek gibi bir niyeti yok. Ancak kendisi, eski Mısırlıların kullanacağı malzemeleri tam olarak bulup bunları eski mayayla fermente ederek diğerlerinden daha ileri gittiğine inanıyor.
Şarap genellikle Greko-Romen uygarlığıyla ilişkilendirilse de, Vancouver Island Üniversitesi'nde eski bira uzmanı olan ve bölümün başkanlığını yaptığı Marie Hopwood, “Bira, Levant ve Antik Yakın Doğu'daki eski toplumların ayrılmaz bir parçasıydı” diyor. antropoloji. Özellikle su sıklıkla kirlendiğinden “Herkes bira içti” dedi.
Ve yine de Dr. Hopwood, bira arkeolojisinin, şarap araştırmalarının uzun süredir sahip olduğu saygıyı ancak yakın zamanda kazandığını ve bunun modern önyargılara atfettiği bir tutarsızlık olduğunu ekledi. 20. yüzyıldaki pek çok arkeologun “şarabın elitist, biranın ise alt sınıf olduğunu düşünerek büyüdüğünü” söyledi.
Ancak arkeologların şu anda Kıbrıs'ta bira fabrikaları kazması ve Belmont, Michigan'daki bir bira barı olan Archival Brewing'in 19. yüzyıl Meksika birası gibi tarihi biraları yeniden yaratmaya odaklanmış olması nedeniyle, hem akademik dünya hem de bira endüstrisi bundan vazgeçmiş görünüyor. uzun süredir devam eden tercih.
Antika bira bizimkine göre daha az alkollüydü ve sıcak servis ediliyordu. Genellikle kadınlar tarafından demlendiğini söyledi Dr. Hopwood.
Viking ve İnka kültürleri de dahil olmak üzere, “Bunun kanıtlarını dünyanın her yerinde görüyoruz” dedi. “Onlara anneleri öğretti, onlar da anneleri tarafından eğitildi.”
İşi ve ailesiyle sınırlı olan McDonnell'ın “çılgın” fikrini hayata geçirmesi üç yıldan fazla sürdü. İlk olarak, M.Ö. 1500'den kalma tıbbi tarifler içeren bir Mısır metni olan Ebers Papirüsü'ne başvurdu. Örneğin bir tarif, erkek tipi kelliği tedavi etmek için “sert görünüşlü bir aslandan elde edilen yağın” kullanılmasını önerirken, bir diğeri acı çeken kadınların “kalçalarına” dökülecek tuz, süt yağı, tatlı bira ve baldan oluşan bir karışımın kullanılmasını öneriyor. jinekolojik ağrılardan.
Bay McDonnell sonunda yaklaşık 75 bira tarifi buldu ve malzemeleri bir tabloda derledi. Sonunda en çok bahsedilen sekiz tanesinde karar kıldı: çöl hurması, Yemen Sidr balı, çınar incirleri, İsrail kuru üzümleri, dikenli ardıç meyveleri, keçiboynuzu, çörek otu ve buhur.
Çınar incirlerini bulmak özellikle zordu. Bay McDonnell, botanik açıdan yakından ilişkili görünen siyah Misyon incirlerini kullanmayı düşündü.
Ancak şans eseri Memphis Üniversitesi'nde mimarlık tarihçisi olan arkadaşı Marika Dalley Snider, o sırada Mısır'daki Karnak Tapınağı'nın dijital yeniden inşası üzerinde çalışıyordu. Luxor'daki bir arkeoloji ustabaşının ailesinin nesiller boyunca çınar incirlerinden oluşan bir koruyla ilgilendiği ortaya çıktı.
Bay McDonnell, “Az önce kutladık” dedi.
Temel tahıl olarak Mısır mor arpasını ve emmer buğdayını seçti. Daha sonra dikkatini mayaya çevirdi. Bay Blackley gibi Bay McDonnell de sıradan bir ticari çeşit değil, aile yadigarı bir çeşit kullanmak istiyordu.
Burada da şanslıydı. 2015 yılında, Avrupa merkezli deneyimli bira üreticisi Itai Gutman liderliğindeki İsrailli bir ekip, İsrail'de bulunan ve büyük olasılıkla MÖ 850 civarında Filistliler tarafından yapılmış bir amforadan maya çıkarmıştı. MÖ 1. yüzyılda bira yapımında kullanılmıştır.
Maya, olağanüstü uzun süreler boyunca hareketsiz kalma konusunda olağanüstü bir yeteneğe sahiptir. Gutman, aktif olmayan bir kolonideki milyarlarca hücrenin “hala birbiriyle konuştuğunu” söyledi. “Aralarında hala tüm bu kimyasal sinyaller var. Ve sadece bekliyorlar. 'Şimdi üremek için iyi bir zaman değil' diyorlar.”
Bay Gutman, mikroorganizmanın eski türlerini satan bir şirket olan Primer's Yeast'in kurucusudur. Eski maya ile süpermarket rafında bulduğunuz maya arasındaki farkın, kurt ile altın av köpeği arasındaki fark olduğunu savunuyor. Ticari maya daha öngörülebilir bir tat profili üretirken, yabani maya artık “kötü tat” olarak adlandırılan şeyle ilişkilendirilmiştir.
Gutman, “Birçok yan ürünü ortadan kaldırdılar” dedi. Belçikalı rahiplerin asırlık yöntemler kullanarak işlettiği geleneksel Avrupa bira fabrikalarının, mayanın meyveli karakterini evcilleştirilmemiş, acı bakla benzeri formunda koruduğunu söyledi.
Bunlar tam olarak Bay McDonnell'in ortaya çıkarmak istediği lezzetlerdi. Bay Gutman'ın mayasına atıfta bulunarak, “Bu, sürecin açık ara en önemli kısmıydı” dedi. “Bana göre, içinde maya olmasaydı, özel bir şey olmayan, demlediğim başka bir eğlenceli bira olurdu.”
Sektördeki bazı kişiler eski mayaların kullanılmasının gerçekten oyunun kurallarını değiştireceği konusunda şüpheci. Bira uzmanı Witte, “Modern bilim kimseden hiçbir şeyi saklamadı” diyor. Modern mikrobiyoloji sayesinde bira üreticilerinin “tek bir maya türünün saf kültürlerini” kullanabileceğini söylüyor. “Bu, bira üreticilerine bitmiş bira üzerinde tarihte hiç olmadığı kadar fazla kontrol sağlıyor.”
Ancak Bay McDonnell, başlangıçta ekşi olan ancak daha sonra giderek karmaşık hale gelen ve zengin, canlandırıcı, elma şarabına benzer bir kaliteye ulaşan tarihi karışımından memnun. Tadı da rengi gibi kayısıyı andırıyor. Karbonatlaşma düzeyi, tarihin gerektirdiği gibi düşüktür.
Bay McDonnell, kendisine sık sık biranın adının ne olduğunun sorulduğunu söyledi. Marka onun için o kadar da önemli değildi çünkü birasını satmayı planlamıyordu. Ancak bu soru o kadar sık sorulmuştur ki, Bay McDonnell hem biranın lezzet profilini hem de eski Mısırlıların turkuaz çıkardığı çöl yarımadasına yakın uzak kökenlerini yansıtan bir isme karar verdi: “Sina Ekşisi.”